Tytuł projektu: Kluczowe kompetencje to nasza przepustka do rozwoju osobistego

Czas trwania projektu: 31.12.2023 r. – 29.09.2024 r.

Miejsce: Eratini  na południowym krańcu półwyspu Peloponez, leżącym bezpośrednio nad malowniczą Zatoką Koryncką w Grecji

Kwota dofinansowania:  48 658,00 euro

Liczba uczestników:  30 uczniów klasy od drugiej do czwartej oraz 4  nauczycieli Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Oleszycach

Cel projektu: Przedsięwzięcie „Kluczowe kompetencje to nasza przepustka do rozwoju osobistego” o numerze 2023-1-PL01-KA122-SCH-000146452 realizowane jest w ramach projektu „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej” finansowanego ze środków programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego.

Projekt dedykowany jest uczniom, którzy w roku szkolnym 2023/2024 kształcą się w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Oleszycach. Celem projektu jest  wzmocnienie tożsamości europejskiej, wymiana doświadczeń, doskonalenie umiejętności językowych, wspieranie uczniów w rozwoju wymaganych przez pracodawców kompetencji miękkich, rozwijanie przedsiębiorczości służącej kreowaniu mobilności uczniów oraz onboarding przyszłych pracowników,  przeciwdziałanie bezrobociu absolwentów, rozwój współpracy międzynarodowej. W ramach  2-tygodniowego wyjazdu do Grecji na mobilność edukacyjną w terminie: 07.04 – 20.04.2024 r., uczniowie mają możliwość rozwijania kompetencji kluczowych, w tym zawodowych.

Projekt zakłada udział 30 uczniów oraz 4 nauczycieli w realizacji procesu edukacyjnego w środowisku międzynarodowym, we współpracy z uczniami i nauczycielami szkoły greckiej.

W trakcie wyjazdu nasi uczniowie będą uczestniczyć w zajęciach organizowanych przez grecką szkołę partnerską, która znaczną część swojej pracy opiera na systemie STEM (Science, Technology, Engineering, Arts and Math), promując krytyczne i samodzielne myślenie, rozwiązywanie problemów oraz przygotowując młodych ludzi do wymagań rynku pracy XXI wieku. Udział w projekcie umożliwi uczniom rozwijanie kompetencji informatycznych poprzez realizację zbliżonej misji partnerskich szkół jaką jest tworzenie nowych, interesujących i praktycznych specjalności dostosowanych do zainteresowań uczniów oraz wymagań współczesnego społeczeństwa informacyjnego.

Realizacja projektu umożliwi uczniom pogłębianie praktycznych umiejętności i wiedzy z zakresu podstawy programowej, poznawanie kultury greckiej poprzez udział w programie kulturowym, w trakcie którego odwiedzą najważniejsze atrakcje turystyczne regionu m.in. Galaxidi, Nafpaktos, Delfy.

Projekt będzie realizowany w ośrodku  usytuowanym w popularnym kurorcie Eratini w centralnej części kontynentalnej Grecji, na południowym krańcu półwyspu Peloponez, leżącym bezpośrednio nad malowniczą Zatoką Koryncką.

Termin realizacji: 07.04 – 20.04.2024r.

Prezentacja – „Kluczowe kompetencje to nasza przepustka do rozwoju osobistego” 

 

Regulamin i formularz rekrutacyjny:

Podsumowanie projektu

 

Tytuł projektu: Kluczowe kompetencje to nasza przepustka do rozwoju osobistego

Czas trwania projektu: 31.12.2023 r. – 29.09.2024 r.

Miejsce: Eratini  na południowym krańcu półwyspu Peloponez, leżącym bezpośrednio nad malowniczą Zatoką Koryncką w Grecji

Kwota dofinansowania:  48 658,00 euro

Liczba uczestników:  30 uczniów klasy od drugiej do czwartej oraz 4  nauczycieli Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Oleszycach

Cel projektu: Przedsięwzięcie „Kluczowe kompetencje to nasza przepustka do rozwoju osobistego” o numerze 2023-1-PL01-KA122-SCH-000146452 realizowane jest w ramach projektu „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej” finansowanego ze środków programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego.

Termin realizacji: 07.04 – 20.04.2024r.

 

30 uczniów oraz 4 nauczycieli Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Oleszycach uczestniczyło w międzynarodowym projekcie o nazwie „Kluczowe kompetencje przepustką do rozwoju osobistego”, finansowanym ze środków programu „Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego – Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej”, realizowanym  w Erateini w centralnej części kontynentalnej Grecji, na południowym krańcu półwyspu Peloponez, leżącym bezpośrednio nad malowniczą Zatoką Koryncką.

Celem projektu było  wzmocnienie tożsamości europejskiejwymiana doświadczeń, doskonalenie umiejętności językowych, wspieranie uczniów w rozwoju wymaganych przez pracodawców kompetencji miękkich, rozwijanie przedsiębiorczości służącej kreowaniu mobilności uczniów oraz onboarding przyszłych pracowników,  przeciwdziałanie bezrobociu absolwentów, rozwój współpracy międzynarodowej. W ramach  2-tygodniowego wyjazdu do Grecji na mobilność edukacyjną w terminie: 07.04 – 20.04.2024 r., uczniowie mieli możliwość rozwijania kompetencji kluczowych, w tym zawodowych.

Wyjazd na realizację projektu kulturowego nie wiązał  się dla uczniów z koniecznością ponoszenia kosztów. Wszystko, od podróży, przez kieszonkowe, pobyt w Grecji, zajęcia edukacyjne, wyżywienie i inne atrakcje zostało zapisane w projekcie. Szkoła na jego realizację otrzymała 48 658,00 Euro!

W projekcie udział wzięli uczniowie Technikum w zawodach technik żywienia, technik rolnik, technik mechanizacji rolnictwa i agrotroniki, technik weterynarii. Rekrutacja uczniów odbywała się na podstawie ich wyników w nauce, zachowania, frekwencji na zajęciach, znajomości języka angielskiego, zaangażowania w działania szkolne, lokalne i regionalne, mniejszych szans edukacyjnych, z uwzględnieniem kryterium trudnej sytuacji z ograniczonym dostępem do uczestnictwa w programie.

Rekrutacja do projektu była bardzo szczegółowa. Każdy z uczniów, który został zakwalifikowany brał także udział w dodatkowych zajęciach przed wyjazdem, podczas których uczniowie szlifowali język angielski, mieli dodatkowe zajęcia z zakresu przygotowania pedagogiczno-kulturoznawczego.

Udział w projekcie umożliwił realizację zaplanowanych celów i rezultatów jak również rozwijanie kompetencji informatycznych uczniów poprzez urzeczywistnianie misji partnerskich szkół, polegających na tworzeniu nowych, interesujących i praktycznych specjalności dostosowanych do zainteresowań i wymagań współczesnego społeczeństwa informacyjnego.

Realizacja projektu pozwoliła uczniom pogłębić praktyczne umiejętności i wiedzę z zakresu podstawy programowej. Ponadto uczniowie poznali kulturę grecką poprzez udział w programie kulturowym, podczas którego odwiedzili najważniejsze atrakcje turystyczne regionu, takie jak Galaxidi, Nafpaktos, Delfy, Olimpię, a przede wszystkim dzielili się wiedzą i umiejętnościami ze szkołami Sieci Szkół  Rolniczych prowadzonych przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

Praca w projekcie z partnerską szkołą grecką  była również ciekawym doświadczeniem dla kadry nauczycielskiej naszej szkoły. Jak zauważają sami nauczyciele, nastawienie na realizację celów, efekty
i rezultaty, a przede wszystkim zmiana przestrzeni edukacyjnej, w tym czasowej, nieograniczanej dzwonkami lekcyjnymi, to podstawowe elementy niezbędne do efektywniejszego realizowania procesu edukacyjnego.

Dwa tygodnie  czternaście dni. To niby niewiele, jednak była to niesamowita przygoda dla wszystkich uczestników, podczas której uczyli się od najlepszych, szlifowali język, poprawili komunikację, nabyli nowe umiejętności praktyczne, poznali kolegów ze szkół partnerskich oraz fantastyczne miejsca.

W ramach podsumowania projektu uczniowie zorganizowali dzień grecki, podczas którego przedstawili społeczności szkolnej i lokalnej prezentację zawierającą relacje z każdego dnia pobytu w Grecji. Zorganizowali również pokaz mody greckiej.

GALERIA