,,Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa
jaką sobie ludzkość wymyśliła’’.
Wisława Szymborska
Nauczyciel pracujący w bibliotece – mgr Elżbieta Dryla
tel. 16 63 15 055 wew. 39
e-mail: edryla@tlen.pl
Harmonogram pracy biblioteki:
poniedziałek 7:40-13:40
wtorek 7:40-14:10
środa 7:40-14:10
czwartek 7:40-14:10
piątek 7:40-14:10
GODZINY DOSTĘPNOŚCI NAUCZYCIELA BIBLIOTEKARZA
DLA UCZNIÓW I RODZICÓW:
ZESPÓŁ SZKÓŁ CENTRUM KSZTAŁCENIA ROLNICZEGO W OLESZYCACH
PONIEDZIAŁEK
- 7:10 – 7:40
- 13:40 – 14:10
TECHNIKUM NR 1 W OLESZYCACH
WTOREK
- 7:10-7:40
Materiały edukacyjne i szkoleniowe dotyczące wsparcia popandemicznego:
- Materiały-wparcie uczniów po pandemii.
- Jak wspierać dzieci w kryzysie? Poradnik dla rodziców nie tylko na czas globalnej pandemii.
- Powrót do szkoły po okresie pandemii i nauczania zdalnego. Podpowiedzi dla rodziców, nauczycieli i uczniów.
- Wsparcie emocjonalne dla uczniów i społeczności szkolnej.
- Powrót do szkoły, czyli dostrojony nauczyciel.
- Jak pomóc uczniom wrócić do nauczania stacjonarnego w szkole?
- Jak wspierać uczniów po roku epidemii?
- Dlaczego warto wrócić do szkoły stacjonarnej już teraz.
Polecana literatura do czytania dostępna w bibliotece:
Lp. | Autor książki | Tytuł książki |
1. | Zbigniew B. Gaś | „Pomoc psychologiczna młodzieży”. |
2. | Douglas Turkington | „Terapia poznawcza psychoz. Powrót do życia i normalności”. |
3. | Elaine Mazlish , Adele Faber | „Jak mówić do nastolatków, żeby nas słuchały. Jak słuchać, żeby z nami rozmawiały”. |
4. | Martin Shepard | „Psychoterapia dla każdego”. |
5. | Dorota Gromnicka | „Asertywność w praktyce”. |
6. | Agnieszka Wróbel | „Asertywność na co dzień. Czyli jak żyć w zgodzie ze sobą i innymi”. |
7. | M. Sara Rosenthal | „Depresja”. |
8. | Steve Chandler | „100 sposobów motywowania siebie”. |
9. | Charlie Jones | „Życie jest fascynujące”. |
10. | Hill Napoleon | „Sukces? Trzeba tylko chcieć”. |
11. | Dale Carnegie | „Jak przestać się martwić i zacząć żyć”. |
12. | Król Artur | „Pewność siebie”. |
13. | Liz Fosslien i Mollie West Duffy | „Jak ogarniać emocje w pracy”. |
14. | Robert Alberti i Michael Emmons | „Asertywność. Sięgaj po to, czego chcesz, nie raniąc innych”. |
15. | Abraham Maslow | „Motywacja i osobowość”. |
Procedury bezpieczeństwa zdrowotnego obowiązujące w bibliotece szkolnej (aktualizacja)
Procedury obowiązujące w bibliotece szkolnej na czas trwania pandemii COVID-19.
Biblioteka szkolna wraz z czytelnią mieści się w budynku szkoły na II piętrze. Jest pracownią interdyscyplinarną, służącą realizacji potrzeb dydaktyczno-wychowawczych szkoły. Czytelnikami biblioteki są uczniowie, nauczyciele, rodzice i pracownicy szkoły. Przy bibliotece funkcjonuje Internetowe Centrum Informacji Multimedialnej. Sale multimedialne wyposażone są w 12 stanowisk komputerowych ze stałym dostępem do Internetu. Wydzielony jest księgozbiór podręczny zawierający encyklopedie ogólne i przedmiotowe oraz różnorodne słowniki tematyczne. Zbiory biblioteki dostosowane są do potrzeb uczniów szkół wchodzących w skład zespołu szkół. Biblioteka posiada program Biblioteka Szkolna MOL, dzięki któremu istnieje możliwość szybkiego wyszukiwania informacji bibliograficznej. Do dyspozycji uczniów jest kanon lektur z podstawy programowej oraz literatura piękna, popularna literatura młodzieżowa i książki popularnonaukowe z różnych dziedzin wiedzy. Maturzyści mogą korzystać ze specjalnie zakupionych dla nich pomocy naukowych. Dużą część zbiorów stanowią lektury, które w miarę możliwości są na bieżąco uzupełniane.
Zapraszamy do korzystania ze zbiorów biblioteki szkolnej.
,,Bo czytanie to (…) odnajdywanie własnych bogactw
i własnych możliwości przy pomocy cudzych słów’’.
Jarosław Iwaszkiewicz