Zapraszamy do udziału w IV Ogólnopolskim Konkursie Slow Food 2025.

Slow Food
Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Oleszycach serdecznie zaprasza uczniów szkół gastronomicznych do udziału w IV Ogólnopolskim Konkursie Slow Food 2025.
To wyjątkowe wydarzenie ma na celu promocję zdrowego, naturalnego i świadomego odżywiania oraz kultywowanie tradycji kulinarnych i lokalnych produktów.

Miło nam poinformować, że nasz konkurs został objęty patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi Czesława Siekierskiego, co stanowi dla nas ogromne wyróżnienie i dodatkowo podkreśla rangę wydarzenia.

Celem konkursu jest propagowanie filozofii Slow Food, która kładzie nacisk na wysoką jakość żywności, wykorzystanie lokalnych surowców oraz szacunek dla środowiska i dziedzictwa kulinarnego. Konkurs daje uczniom możliwość rozwoju swoich umiejętności kulinarnych, kreatywności oraz wiedzy o tradycyjnych produktach i metodach ich przetwarzania.

Zadanie uczestników polega na przygotowaniu zdrowego i smacznego deseru talerzowego, który będzie oparty na zasadach Slow Food, z wykorzystaniem ekologicznej kaszy gryczanej (w formie palonej, niepalonej lub mąki gryczanej). Deser powinien łączyć walory smakowe i zdrowotne kaszy gryczanej, stanowiąc kreatywne połączenie z innymi naturalnymi składnikami. Celem jest stworzenie deseru, który będzie zarówno apetyczny, jak i pełen wartości odżywczych.

Przebieg konkursu:

1. Uczestnicy przygotowują deser w swojej szkole.
2.Wykonują trzy zdjęcia gotowej potrawy przy użyciu techniki cyfrowej.
3. Fotografie oraz załączniki do regulaminu należy przesłać na adres: slow-food@wp.pl do dnia 25 kwietnia 2025 roku.

Autorzy najciekawszych receptur zostaną zaproszeni do udziału w finale konkursu, który odbędzie się 20 maja 2025 roku w Oleszycach.
Liczymy na aktywny udział uczniów i zachęcamy do zgłaszania drużyn, które chcą podjąć to kulinarne wyzwanie!
Wszystkie drużyny finałowe otrzymają cenne nagrody.
Zapraszamy do współpracy i wspólnego promowania idei Slow Food wśród młodzieży.

Regulamin

Przejdź do treści